Nyhedsbrev # 34 – Generalforsamling + film

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

RETTELSE: Nyhedsbrev udsendt kl.22 havde forkert link til Biografbilletbestillingen.
Nedenfor korrekt nyhedsbrev.

Indkaldelse til ordinær generalforsamling i Foreningen Andelsgaarde lørdag 28/3-2020 og endnu en filmvisning af Den største lille gård d 10/3 til halv pris!

Der indkaldes hermed til ordinær generalforsamling i foreningen Andelsgaarde lørdag d. 28/3 kl. 13:00 på Krogerup Højskole. Adressen er Krogerupvej 13, 3050 Humlebæk

Vi glæder os meget til at se jer, og håber I kommer fra hele landet, så I kan høre om vores fælles forenings første år med Lejrbjerggård og om vores fremtidsudsigter. Der vil være mulighed for at spise frokost og vi vil samle op på arbejdsgrupper, kampganefilm mv. før generalforsamlingen eftersom Andelsgaarde har vokseværk.

13:00 Uddeling af stemmesedler og frokost
Stemmeberettigede er jf. foreningens vedtægter de, som har betalt medlemskontingent. Fremmødte medlemmer bedes derfor medbringe en udskrift af deres indbetaling til foreningens konti eller en udskrift af deres betalingskorttræk, der påviser deres betaling. For dem, der ikke har mulighed for at printe en kvittering fra egen netbank eller fremvise den på mobil, er det muligt at få tjekket, om man er fuldgyldigt medlem ved at møde op kl. 13. Vi opfodrer imidlertid til, at de, der kan, medbringer en udskrift. På forhånd tak.

Tilmelding til frokost
Tilmelding til frokost, skriv til info@andelsgaarde.dk, så vi ved hvor mange vi skal bestille til. Frokosten består af en vegansk sandwich, kaffe, the og kage og koster 75 kr. Der kan betales med Mobilpay på dagen. Tilmelding til frokost senest d. 20 marts.

13:45: Velkomst og introduktion

14:00: Nye kampagnefilm

14:15: Præsentation af nyt hovedhus og fælleshus under en klimaskærm (drivhus)

14:30 Organisering af Andelsgaarde

14:45: Præsentation af kommende afgrøder

15:00 Pause m kaffe og kage

15:30 Ordinær Generalforsamling

1: Valg af dirigent

2: Valg af referent

3: Godkendelse af dagsorden

4: Formandens beretning til godkendelse (se bilag A, på hjemmesiden under “dokumenter”)

5: Godkendelse af regnskab (Årsrapport) (Se bilag B, på hjemmesiden under “dokumenter”)

6: Fastsættelse af kontingent

7: Valg af formand, kasserer, bestyrelse, revisorer og evt. suppleanter mv.

8: Diskussion af indkommende forslag

9: Eventuelt

Endnu en særvisning til Andelsgaardes medlemmer og venner (med Intro af Anders Morgenthaler)
Alle billetter blev flået væk på 1 time til filmen ”Den største lille gård”, da vi i sidste måned havde fået fat på 85 gratis bio-billetter. Alt for mange fik desværre ikke en billet, men nu har vi fået en særaftale med BIG BIO i Nordhavn, hvor I kan få halv pris for to billetter. Kun 52 kr. stykket! Det er kl.18:30 d.10/3 2020. Derfor tag en god ven med under armen og se den fantastiske film. Anders Morgenthaler introducerer filmen. Glæd jer!

Her er link til køb af billetter til særforestillingen:
BIG BIO holder til på Hamborg Plads 6. 2150 Nordhavn. Der går S-tog til Nordhavns st.

Lidt om filmen ”Den største lille gård”
John Chester og hans kone Molly arbejder for at udvikle en bæredygtig gård på 200 hektar uden for Los Angeles.John og Molly er næppe det første ægtepar, der har kastet sig ud i drømmen om at leve selvforsynende og i harmoni med naturen. Men de er muligvis de første, der så stædigt har holdt ved, er lykkedes med så meget – og har dokumenteret hele processen. John Chester, der er naturfotograf, har over syv år filmet parrets utrolige arbejde med at omdanne den golde, californiske ørkenjord til en frodig plantage. Parret oplever alt fra prærieulveangreb og insektsværme til skovbrande. Alligevel holder de sig fra pesticider og satser på biodiversitetens logik.
Det er drømmen om et liv i harmoni med naturen, når den rent faktisk lykkes. Kilde: Angel Films.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]